Facebook & Instagram

Social Media Advertising

Bereik je doelgroep frequenter én effectiever door te adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn en betaal enkel om advertenties te tonen aan een door jou afgebakend publiek.

Valkuilen

De meest voorkomende fouten.

Op welke sociale media zit jouw doelgroep?

Je promoot je berichten al via de blauwe knop.

Hoewel dat wel makkelijk is, is het helaas wel het minst effectief. Je target daarmee namelijk maar beperkt op jouw doelgroep, waardoor de meesten je bericht helemaal niet te zien krijgen. Zonde van je geld dus.

Je test je advertenties niet.

Je zet dus alles in op 1 advertentie en je hoopt dat die werkt? Door verschillende advertenties te maken met verschillende doelgroepen en landingspagina’s en te testen welke werkt, verhogen wij je succes!

Je richt je op een onduidelijke doelgroep.

Bij het aanmaken van een advertentie, gebeurt het vaak dat men te veel interesses en kenmerken selecteert voor hun doelgroep en dat is zonde! Zo kom je er nooit achter wat wel en niet werkt en wordt je doelgroep zo groot, dat je net zo goed je advertentie op alle Belgen tussen de 18 en 65 jaar kunt richten.

Je probeert direct te verkopen.

Mensen zijn niet eens bekend met jouw product of dienst, maar je advertentie schreeuwt wel: ‘KOOP MIJ NU!” Je moet eerst laten zien welke expertise jij bijvoorbeeld in huis hebt of hoe geweldig jouw collectie is. Ga dus niet gelijk voor de verkoop, maar ga voor de lange termijn. Maak je “koude” doelgroep eerst “warm” en benader ze vervolgens met slimme retargeting.

Adverteren op social media:
onmisbaar in je online marketing strategie!

Adverteren op social media:
onmisbaar in je online marketing strategie!


Je bijt in het stof terwijl je concurrenten viraal gaan? Adverteren op social media is bezaaid met valkuilen, maar ook met gouden kansen! Stem samen met ons je strategie af en schakel onze hulp in voor je volgende campagne!

Nauwkeurige doelgroep targeting

In welke branche jouw organisatie ook zit, er is een grote kans dat jouw doelgroep aanwezig is op social media. Het aantal social media gebruikers in België groeit namelijk nog steeds. Op welk kanaal ze actief zijn, hangt natuurlijk af van de branche waarin je werkt.

Makkelijk en snel meetbare resultaten

Zowel voor Facebook als Instagram vind je direct de resultaten die voortkomen uit jouw campagne. Je ziet hier de vertoningen van je advertentie terug, het aantal klikken, conversies, wat je hebt betaald per klik en hoeveel de totale campagne heeft gekost.

Het bereik op social media is enorm

Het bereik zijn alle mensen die jouw advertenties te zien krijgen. Facebook, Instagram en LinkedIn hebben ontelbaar veel gebruikers. Het zou dus zonde zijn om niet gebruik te maken van deze netwerken om je brand awareness te vergroten via deze kanalen. 

Indirect positief effect op SEO

Door meer bekendheid via social media te verkrijgen, vergroot je het zoekvolume naar jouw bedrijf in het Google zoeknetwerk. Als je via social media goede content deelt, is de kans groter dan iemand lang op je website blijft. 

Verhoogt het aantal verkopen/leads

Je wekt interesse op bij de doelgroep in je product of dienst op de momenten die jij uitkiest. Op deze manier kun je gemakkelijk inhaken op actuele gebeurtenissen of de oplossing zijn voor een probleem.

Zelf bepalen wat je uit wilt geven

Je stelt zelf een budget vast die je per periode of per dag wilt uitgeven. Je kan heel duidelijk zien wat je kosten zullen zijn voor een advertentie en welke opbrengsten je hieruit mag verwachten.

RECENTE PROJECTEN

logos van klanten van leadway
leadway-klanten-logos-mobile

“De juiste tekst moet hier nog geplaatst worden. Wij werken eraan. De juiste tekst moet hier nog geplaatst worden. Wij werken eraan. De juiste tekst moet hier nog geplaatst worden. Wij werken eraan. De juiste tekst moet hier nog geplaatst worden. Wij werken eraan.

Voornaam Naam
Zaakvoerder

Wat wil je weten?

Social Media Adverteren door Leadway

Social media adverteren is het laten vertonen van advertenties van jouw bedrijf via diverse social media kanalen. Bij Leadway zijn we gespecialiseerd in het adverteren op Facebook, Instagram en TikTok.

De keuze voor een social media kanaal is afhankelijk van je doelgroep, product of dienst. Voor de zakelijke doelgroep is adverteren via LinkedIn interessant. Facebook en Instagram kennen juist weer een hoge bereik, maar er zit ook veel ruis op die lijn. Alternatieve kanalen om op te adverteren, hoewel wij hier zelf niet actief zijn, zijn TikTok, YouTube en Snapchat.

Adverteren op sociale platformen heeft een groot voordeel: je hebt veel vrije keuze in het bepalen van het advertentiebudget. Adverteren kan via de meeste kanalen al vanaf 1 euro. Wel heeft het vastgestelde budget gevolgen voor het bereik van je advertenties. Om te kunnen adverteren op LinkedIn is overigens een minimaal budget van 10 euro per dag vereist.

Bij Leadway betaal je éénmalige opstartkosten. Dat is inclusief een uitgebreide consultancy waarin we de doelstellingen bespreken, ervoor zorgen dat alle koppelingen klaar staan, we organiseren de conversietracking en we voeren een zoekwoorden onderzoek uit. Vervolgens zetten we de campagne klaar en zorgen we voor de juiste targeting. Daarmee staat alles klaar om jouw campagne succesvol te maken!

In principe is adverteren op social media niet heel lastig. Met een eigen bedrijfsaccount en gekoppelde betaalmethode ben je al klaar om je eerste advertentie te starten.

Waar je echter wel rekening mee moet houden, is het grote aantal opties dat je binnen social advertising tegenkomt. Het succes van een campagne hangt af van de keuzes die je vooraf maakt. De uitdaging zit hem in het formuleren van de juiste doelstelling, de keuze voor de doelgroep, locatie targeting en overige instellingen die het resultaat mogelijk kunnen beïnvloeden.

De hierboven vermelde stappen gelden als versimpelde methode; er komt nog veel meer kijken bij social media adverteren.

Op social media kan je verschillende doelstellingen instellen. Wat wil je bereiken met de advertentie: meer bezoekers, conversies op de website, meer volgers van het social media kanaal of simpelweg ‘zichtbaarheid’? Afhankelijk van de doelstelling bepaal je de inhoud van de campagne.

Social media adverteren werkt op basis van drie pijlers: beeldmateriaal, de boodschap en de doelgroep. De cohesie tussen deze drie pijlers onderling resultaten uiteindelijk in een hoge Return On Investment (ROI). En omdat social media beelden kanalen zijn, is het beeldmateriaal i.c.m. de over te brengen doelgroep een cruciaal element.

Bij de doelstelling ‘meer websitebezoekers’ wil je de doelgroep naar de website doorsturen. Zij komen in dat geval terecht op een landingspagina. De landingspagina is een speciaal ingerichte pagina die aansluit op de inhoud van de advertentie, zodat dit voor de bezoekers herkenbaar is. Op de landingspagina bepaal je vervolgens of je wilt sturen op conversies of juist wil informeren. Een goede landingspagina zorgt ervoor dat bezoekers als gevolg van jouw advertentiecampagne vaker terugkomen op je website. Dat biedt nieuwe kansen en vergroot het online bereik.

Social Ads hebben een divers karakter. Je kunt zoals eerder aangegeven sturen op meer bezoekers richting je website. Maar wist je dat het ook mogelijk is om leads te genereren binnen een social media campagne? Je laat jouw doelgroep een customized lead formulier invullen, welke je op een later moment kunt benaderen. Een lead campagne zorgt voor ‘warme leads’. Zij tonen interesse in je product of dienst, en deze leads kunnen in een later stadium verzilverd worden.

Het bepalen van de Return On Investment van een social media campagne is een uitdaging. Het is meer dan alleen de twee elementen ‘geïnvesteerd budget’ en ‘conversies’. Er zit namelijk nog veel meer tussen de concrete output. Zo ben je met social media adverteren zichtbaar, en dat kan zelfs op de lange termijn nog zorgen voor een mooi resultaat.

Veel bedrijven gebruiken social media ads eveneens als onderdeel van een compleet pakket aan marketinginstrumenten. Het kan dus zomaar zijn dat de doelgroep je ziet op social media, maar even later converteert vanuit een Google Ads campagne of door je website organisch te bezoeken. Het meten van de resultaten uit Social Ads is dus niet zo eenvoudig als het lijkt.

Het implementeren van een pixel zorgt ervoor dat je precies kunt meten hoeveel mensen via je advertentie op je website terechtkomen. Hoewel er dus veel resultaten niet direct meetbaar zijn, ontvang je wel degelijk nuttige informatie over de output van een campagne.

laptop en smartphone met website van kumo bouwwerken - cutoff
laptop en smartphone met website van kumo bouwwerken

Diensten

Dit doen we ook


Bepaling Digitale Strategie

Een digitale strategie opstellen is gewoon veel werk. Toch? Eigenlijk valt het reuze mee en het is eeuwig zonde om niet te doen. Lees meer over hoe wij zo’n online strategie efficiënt en “actionable” ontwikkelen voor jouw bedrijf.

SEO Zoekmachineoptimalisatie

Een SEO of zoekmachineoptimalisatie van jouw website levert jou op termijn niet alleen extra bezoekers op, het zorgt bovendien ook voor een grotere betrokkenheid en het vergroot de kans op conversie.

Adverteren via Google Ads

Conversies door gerichte boodschappen naar de juiste doelgroep. Met Google Ads bereiken we mensen die in uw producten en services geïnteresseerd zijn. Net zoals adverteren via social media is dit ook bijzonder effectief!