Close-up zwart-wit beeld van in elkaar grijpende metalen tandwielen met de woorden 'merk', 'strategie' en 'ervaring' erop gegraveerd, die de onderling verbonden elementen van de bedrijfsstrategie symboliseren.

Uw merk

Positionering & Strategie

Je positionering maakt integraal onderdeel van je marketingstrategie.
We bepalen welke positionering jouw merk best inneemt en welke de beste digitale strategie is die daarbij hoort.

Identiteit

Bevordert jouw merk je groei?

Wat is jouw plan? Heb je wel een plan?
Wij kunnen je helpen! 

Ons aanbod
  • Je merk heeft geen eigenheid of karakter.

    Je gebruikt dezelfde taal, begrippen en kleuren als je concurrenten. Hierdoor heb je geen onderscheidend vermogen.

  • Je merkuitstraling is inconsistent en vaag.

    Verschillende logo's? Wisselende kleuren? Uw merk lijkt elke keer anders. Consistentie is de sleutel tot herkenning.

  • Er zit geen lijn in wat je online zoal doet.

    Het mag online allemaal wat meer zijn maar je mist een visie en een digitale strategie die steek houdt.

  • Je hebt moeite om je doelgroep te bereiken.

    Je hebt beperkt begrip van je online publiek en marktsegmentatie. Je mist inzicht in klantgedrag, en voorkeuren.

  • Er is weinig reactie op jullie vacatures.

    Je slaagt er moeilijk in om nieuwe talenten aan te trekken of goede medewerkers lang in dienst te houden.

  • Werknemers snel weg door vaag merkimago.

    Zien werknemers vaak de uitgang? Een helder merkimago houdt ze binnen. Tijd om te denken aan employer branding.

Positionering & Strategie

Merken die de tijd doorstaan.

Onze marketeers brengen aan de hand van een reeks strategische workshops je merk tot leven. We helpen je bedrijf zich te positioneren en vertalen verzamelde informatie naar een sterke digitale strategie.

Merk positionering

Met de juiste positionering voor je merk bepalen we hoe je wilt dat je klanten je merk “zien” en waarmee ze je merk gaan associëren.

LEES MEER

Digitale strategie

Wie is je doelgroep? En waar en hoe bereik je die? Een doordachte digitale strategie kan niet ontbreken in je algemene bedrijfsstrategie.

LEES MEER

Employer Branding

Krijg en behoud met je bedrijf een voorkeurspositie in de mindset van je medewerkers en bij het aantrekken van mogelijk nieuw talent.

LEES MEER

IDENTITEIT

Merk Positionering

Wanneer je je merk positioneert, neem je in de manier waarop je doelgroep of klanten naar je kijken, een unieke positie in ten opzichte van je concurrenten.

Als het gaat om succes voor jouw merk en je online activiteiten dient je merk positionering uiteraard hand in hand te gaan met je digitale strategie.

Alles over Merk Positionering
Drie personen concentreerden zich op het schrijven van aantekeningen aan een tafel tijdens een vergadering, geaccentueerd door zonlicht dat door een raam naar binnen scheen, waardoor een contrastrijk zwart-witeffect ontstond.

PLAN VAN AANPAK

Digitale Strategie

Je wilt graag jouw digitale aanwezigheid vergroten, maar je hebt geen idee hoe? Je wilt klanten via online kanalen aantrekken, overtuigen en behouden? Een digitale strategie die meegroeit en je voorsprong geeft op je concurrente biedt hier een antwoord op.

Waar liggen de kansen van jouw merk, product of bedrijf? Hoe kunnen we deze kansen benutten in jouw digitale strategie?

Alles over Digitale Strategie
Vier mensen werken samen in een kantooromgeving, met behulp van laptops rond een houten tafel. ze zijn bezig met werk met gerichte uitdrukkingen. de omgeving is informeel en goed verlicht, met een moderne inrichting.

The war for talent

Employer Branding

Employer branding is niet alleen gericht op het aantrekken van nieuw talent via een knappe wervingscampagne, het gaat boven alles om het creëren van een aantrekkelijke werkplek en het behouden en betrekken van je huidige medewerkers. Uiteindelijk resulteert dat in een verbetering van het imago van de organisatie.

De grote vraag is natuurlijk: hoe ga je als organisatie bekendstaan als een goede werkgever?

Alles over Employer Branding
Twee professionals in een kantooromgeving, de een een lachende man met bril en baard, de ander een glimlachende vrouw. beiden zitten aan een tafel met een laptop, op een zwart-witfoto.
Een vrouw glimlacht terwijl ze naar het scherm van haar laptop kijkt, terwijl ze een smartphone in één hand houdt. ze zit aan een tafel met een mok en bloemen, in een warm verlichte kamer. de afbeelding is in zwart-wit.

Merken

Tevreden klanten

Analyse

Wat onderzoeken we allemaal?

Contacteer ons

    We betrekken een aantal sleutelfuncties binnen je bedrijf en brengen samen met hen je bedrijf en jullie aanbod in kaart.

    Wat stelt je bedrijf voor? Waar staat het vandaag? Wat zijn je doelstellingen? Wat zijn jullie sterktes? En wat is volgens jullie de perceptie die jullie doelgroep van jullie heeft?

    We trachten dit allemaal zo duidelijk en zo concreet mogelijk te omschrijven, in woord en beeld.

    Voor elke dienst of product uit jouw aanbod brengen we je doelgroep in kaart.

    We trachten eerst jouw ideaal klantenprofiel te omschrijven. Een bedrijf dat past in deze omschrijving heeft namelijk een grote kans om klant te worden, lang bij je te blijven en een grote “lifetime value” (LTV) te hebben.

    Vervolgens gaan we de buyer persona’s op een rijtje zetten. Een semi-fictionele weergave van jouw ideale klant, gebaseerd op marktonderzoek en echte data over mensen die in het verleden bij jou gekocht hebben.

    Zo’n personas bieden structuur en context voor je bedrijf, waardoor het gemakkelijker wordt om de juiste content te maken, om in te spelen op de juiste fase van de customer journey map of gebruik te maken van het meest doeltreffende kanaal.

    Merk archetypes zijn voor iedereen hetzelfde. Denk bijvoorbeeld aan het archetype van “de held”. Dat is een fundamenteel karakter waarvan we niet hoeven uit te leggen waar het voor staat. En dat geldt voor mensen over de hele wereld! Merken die zich verbinden met één archetype maken gebruik van deze herkenbaarheid en zorgen ervoor dat hun merkwaarde stijgt.

    Onderstaande afbeelding maakt het iets duidelijker. We tonen hierop hoe de meeste automerken bewust een eigen merk archetype hebben ontwikkeld en zodoende ook inspelen op een specifieke doelgroep.

    Niet alleen gaan we samen bepalen welk archetype het beste past of werkt voor jouw bedrijf, we gaan dezelfde oefening doorlopen voor elk van de persona’s die we in de vorige oefening hebben geïdentificeerd.

    Het traject van de klant voor, tijdens & na aanschaf jouw dienst of product.
    Met het maken van een ‘customer journey map’ kunnen we deze reis inzichtelijk maken en kunnen we de digitale marketingstrategie hierop aanpassen.

    Wat heb je eraan?
    Een klassieke customer journey bevat de volgende fases: Bewustzijn, Overweging, Aankoop, Loyaliteit en Promotie. Er zijn heel wat verschillende touchpoints waarmee een consument in aanraking komt vooraleer hij/zij een beslissing neemt om een probleem op te lossen via een aankoop. Inzicht in de manier waarop de klant uiteindelijk jouw product heeft gekozen, is cruciaal om de juiste beslissingen te nemen waardoor je meer omzet behaalt.

    Door de klantbeleving en de tekortkoming van jouw organisatie in kaart te brengen gaan we voor elke fase van het traject kunnen zien waar jouw klant behoefte aan heeft en hoe we daar slim op kunnen inspelen. Het gevolg is een beter klantervaring, hogere conversie in het verkoopproces en meer klantfocus in jouw organisatie.

    Nadat we de customer journey hebben bepaald voor elke van de personas, gaan we voor elke fase van het traject speciale aandacht schenken aan de online contactmomenten, ofwel de digitale touchpoints. Deze worden steeds belangrijker bij de keuzes die de consument maakt.

    Daarbij kan onderscheid gemaakt worden tussen de verschillende digitale touchpoints, die in de klantreis voorkomen. Voorbeelden zijn social media, blog artikelen, een webshop, mail en nieuwsbrief.

    Je klanten komen vaak als eerst in aanraking met je bedrijf via digitale touchpoints, zoals je website of sociale media. De gemiddelde klant is immers bijna altijd online. Zij oriënteren vaak online op een product, gaan naar de winkel om het te bekijken en bestellen het vervolgens online.

    Daarom is het belangrijk een goed zicht te hebben op de touchpoints die voor jouw klanten van toepassing zijn en hoe we daar slim op kunnen inspelen.

    Hier wordt bepaald of je nieuwe online marketing strategie een succes wordt!

    Uit de lijst met touchpoints gaan we bepalen welke online kanalen het meest voor geschikt zijn om je doelstelling voor de desbetreffende fase van de customer journey te realiseren.

    • Social media werken bijvoorbeeld vaak goed in de awareness of bewustwordingsfase.
    • Google Ads of Facebook Ads kunnen vaak beslissend zijn in de overwegingsfase.
    • enz…

    Alle bovenstaande stappen dragen bij tot het tot stand brengen van een doordachte merk positionering en digitale strategie.