Een zwart-wit beeld van twee individuen aan een houten tafel; de één leest een boek, terwijl de ander een laptop gebruikt waarop de startpagina van Google Zoeken wordt weergegeven.

SEO - Zoekmachine Optimalisatie

Vindbaar op Google

Een SEO of zoekmachineoptimalisatie van jouw website levert jou op termijn niet enkel extra bezoekers op, het zorgt ook voor een grotere betrokkenheid en vergroot de kans op conversie.

Visibiliteit

Mooie website maar geen bezoekers.

Je wil topposities in Google voor jouw website?

Lees verder...
  • Strategie

    Heb je mogelijk een duidelijke, coherente SEO-strategie gemist, waardoor je inspanningen niet doeltreffend zijn?

  • Zoekwoorden

    Heb je moeite gehad met het nauwkeurig identificeren en effectief targeten van de juiste keywords voor je bedrijf?

  • Content

    Is je content niet voldoende geoptimaliseerd of biedt het onvoldoende waarde en relevantie voor je doelgroep?

  • Technologie

    Zijn er technische belemmeringen op je website die een goede indexering en ranking in de weg staan?

  • Links

    Heb je nagelaten een sterk backlinkprofiel op te bouwen, essentieel voor autoriteit en ranking?

  • Analyse

    Mis je regelmatige analyse en aanpassing van je SEO-strategie op basis van prestatiegegevens?

Ons aanbod

Constant meer bezoekers op jouw website. Daar zorgen wij voor!

Een succesvolle website zorgt ervoor dat bezoekers jouw product kopen of dienst afnemen. Allereerst moet jouw website wel gevonden kunnen worden tussen de miljoenen websites op het internet. Een vermelding in de organische zoekresultaten is gratis en vormt een interessant alternatief voor betalend adverteren.

Technische SEO

De opbouw en structuur vormen de ruggengraat van je website. Alles valt of staat bij de technische werking van je website. Leadway websites zijn veilig, snel en werken optimaal op alle devices.

On-Page SEO

Met on-page SEO zorgen wij met de juiste zoektermen, inhoud en opbouw dat je webpagina’s kwalitatief zijn en voldoende relevante info bevatten waar de lezers effectief iets aan hebben.

Off-Page SEO

Door lokale SEO technieken zorgen we dat je makkelijker vindbaar bent voor mensen uit jouw streek en met kwalitatieve backlinks bouwen we autoriteit en vertrouwen op voor jouw website.

Recente projecten

Succesverhalen

Onze klanten aan het woord

Lonende en duurzame relaties, opgebouwd met een veelvoud aan klanten in België en Nederland

“Leadway doen wat ze zeggen en ze denken mee”

De resultaten van hun SEO werk kwamen bij ons al verrassend snel met een merkbare stijging van het aantal bezoekers op onze website. Leadway doen wat ze zeggen! Ze denken ook mee hoe zaken verder verbeterd kunnen worden, zodat bezoekers ook leiden tot nieuwe klanten.

Rafaël Mondre, een glimlachende blanke man met kort, warrig haar, poseert in dit zwart-witportret. Als hij buiten staat met een onscherpe natuurlijke achtergrond, draagt hij een lichte, casual outfit

Jan Brits

E-Desk

Een zwart-witfoto van Jan Brits met verschillende stapels munten op een geribbeld oppervlak, waarschijnlijk een verwarming, met zacht licht dat vanaf de zijkant naar binnen stroomt.
“Van onschatbare waarde voor onze ontwikkeling”

Bij Hypervault zochten we naar manieren om onze online aanwezigheid te verbeteren. Dankzij de expertise van het team in SEO en digitale strategie, hebben we aanzienlijke vooruitgang geboekt. Hun aanpak was professioneel, met persoonlijke aandacht voor onze specifieke behoeften. De resultaten spreken voor zich: verbeterde zichtbaarheid en merkbare groei. Ze zijn van onschatbare waarde geweest voor onze ontwikkeling.

Een zwart-wit portret van Glenn Van Croonenborch glimlachend, met kort haar, gekleed in een wit overhemd met knoopjes, staande buiten met vage gebouwen en bomen op de achtergrond.

Glenn Van Croonenborch

Hypervault

Close-up, zwart-witfoto van Glenn Van Croonenborch's handen die typen op het toetsenbord van een laptop, met een onscherpe achtergrond die het toetsenbord en de handen benadrukt.

Aanpak

SEO is een strategie van lange adem. Dit is ons stappenplan.

Contacteer ons

    Om je website te kunnen optimaliseren, is het van belang dat we het succes van onze werkzaamheden meten. Zonder de juiste inzichten weten we niet of onze werkzaamheden wel vruchten afwerpen. Bovendien is het belangrijk om het snel door te hebben wanneer we iets hebt gedaan wat negatief uitpakt.

    Door SEO KPI’s te bepalen meten we de voortgang van de SEO werkzaamheden op een goede manier. Enkele KPI’s die wij hanteren zijn:

    • De stijging van het organische verkeer
    • De posities op zoekwoorden die voor jou relevant zijn
    • Het aantal conversies uit SEO
    • De waarde van de conversies
    • Het visibility percentage
    • De CTR vanuit de organische zoekresultaten

    Voordat we doelstellingen formuleren, is het van belang dat we je huidige status in de zoekmachines kennen. Het is belangrijk om vragen zoals: ‘Hoeveel organische bezoekers ontvangt de website nu?’, ‘Hoe hard stijgt de site op dit moment?’ en ‘Wat is de status van de autoriteit?’ te beantwoorden.

    Aan de hand van de SEO KPI’s gaan we na welke gegevens we in de nulmeting moeten opnemen. Vervolgens documenteren we deze nulmeting zodat we er op elk moment op kunnen terugvallen.

    Rendement is belangrijk voor alle marketingkanalen, ook voor SEO.
    Daarom koppelen we je doelstellingen aan je KPI’s. Concrete SEO doelstellingen van jouw bedrijf zijn cruciaal voor het behalen van goede SEO resultaten.

    We zorgen voor concrete doelstellingen zoals ‘het verkrijgen van 85% meer organisch verkeer over de periode juli tot en met december, in vergelijking met dezelfde periode van het jaar ervoor’.

    Door de KPI’s in de gaten te houden weten we snel of we de opgestelde doelstellingen behalen. Met het formuleren van concrete SEO doelstellingen voorkomen we verwarring en is het direct duidelijk wanneer het SEO-traject geslaagd is.

    Wanneer we weten wat de doelstellingen zijn en hoe we die moeten meten is het verstandig naar SEO tools te gaan kijken. Met behulp van de juiste SEO tools voeren we immers alle werkzaamheden efficiënt uit en bespaar we een hoop tijd waardoor we het resultaat voor jou kunnen versnellen.

    Veel gebruikte SEO tools zijn Moz, Ahrefs, Semrush, SE Ranking, en Majestic. Die SEO tools zijn best een flinke investering maar zijn uiteindelijk onmisbaar om écht succes te boeken.

    Afhankelijk van jouw project, jouw website en de vooropgestelde doelstellingen maken we gebruik van een verschillende mix aan tools.

    Met het opstellen van de juiste Kpi’s, een nulmeting, doelstellingen en de juiste mix aan tools hebben we de basis gelegd van de SEO-strategie die we voor jou gaan hanteren. De volgende stap is het opstellen en hanteren van een SEO planning.

    Omdat SEO namelijk een doorlopend proces is moeten we continu bezig blijven met optimalisatie werkzaamheden. Daarom maken we op vaste momenten tijd vrij om SEO optimalisaties uit te voeren.

    Die SEO werkzaamheden worden ingedeeld in 3 categorieën, waarbij elke categorie één van de 3 fundamenten van SEO is:

    • Techniek
    • Content (on-page SEO)
    • Autoriteit (off-page SEO)

    Voordat we de SEO planning met de juiste werkzaamheden kunnen invullen, is het van belang dat we weten wàt we moeten optimaliseren. Het uitvoeren van een technische analyse, een content analyse en een linkanalyse zijn de drie hoofdtaken die we dan uitvoeren.

    De technische analyse

    De techniek van je website is het fundament voor je vindbaarheid, het is dus belangrijk dat de techniek van je website op orde is. Een goede techniek omvat het hebben van een gebruiksvriendelijke en goed crawlbare website. We onderzoeken hierbij een hele reeks aan technische criteria.

    De content analyse

    Je boekt pas echt SEO succes als je bezoekers op je website krijgt en deze bezoekers vervolgens converteren. Je website moet aansluiten bij de verwachtingen en de zoekvraag van je doelgroep. We doen een keyword analyse , bepalen de potentie of mogelijke opbrengst van de zoekwoorden en zorgen voor de nodige landingspagina’s op je website.

    De analyse van je autoriteit

    Naast techniek en content is de laatste pijler van vindbaarheid de autoriteit van een website. Google ziet kwalitatieve backlinks van andere autoritaire websites naar jouw website als stemmen.

    Hoe meer waardevolle en relevante stemmen jij ontvangt, hoe meer autoriteit jouw website krijgt.
    Met een autoriteit analyse kijken we naar de backlinks die op dit moment naar jouw website geplaatst zijn. We brengen ook de autoriteit van je concurrenten in kaart, zodat we weten welke stappen we nog moeten maken.

    Nu we de verschillende analyses hebben uitgevoerd en de SEO planning is ingevuld is het tijd om de optimalisatie werkzaamheden uit te voeren. Door de verschillende metingen en analyses weten we wat de huidige situatie van je website is en wat de doelstellingen zijn.

    Technische optimalisaties

    Aan de hand van de technische analyse voeren we de technische optimalisatie werkzaamheden als eerste door. Techniek is namelijk het fundament van je vindbaarheid en cruciaal voor het krijgen van conversies.

    On-page optimalisaties

    Op basis van het zoekwoorden onderzoek en de actiepunten uit onze content analyse kunnen we, nadat je website technisch geoptimaliseerd is, aan de slag gaan met de on-page optimalisatie.

    Linkbuilding uitvoeren

    Wanneer we doorlopend de pagina’s op je website optimaliseren en diverse nieuwe pagina’s hebben opgesteld, is het tijd om ook met linkbuilding aan de slag te gaan. In de meeste SEO strategieën wordt linkbuilding pas na meerdere maanden toegevoegd aan de werkzaamheden.

    Met de opgestelde KPI’s en doelstellingen weten we snel wat de SEO resultaten zijn. Aan de hand van positie stijgingen en data uit verschillende tools kunnen we nieuwe SEO actiepunten opstellen.

    Door te blijven meten en continu nieuwe actiepunten op te stellen laten we aan Google zien dat we de gebruiksvriendelijkheid van je website serieus nemen. Het doorlopend uitvoeren van optimalisatie werkzaamheden zal zijn vruchten afwerpen.