Strategie
Heb je mogelijk een duidelijke, coherente SEO-strategie gemist, waardoor je inspanningen niet doeltreffend zijn?
Een SEO of zoekmachineoptimalisatie van jouw website levert jou op termijn niet enkel extra bezoekers op, het zorgt ook voor een grotere betrokkenheid en vergroot de kans op conversie.
Visibiliteit
Je wil topposities in Google voor jouw website?
Heb je mogelijk een duidelijke, coherente SEO-strategie gemist, waardoor je inspanningen niet doeltreffend zijn?
Heb je moeite gehad met het nauwkeurig identificeren en effectief targeten van de juiste keywords voor je bedrijf?
Is je content niet voldoende geoptimaliseerd of biedt het onvoldoende waarde en relevantie voor je doelgroep?
Zijn er technische belemmeringen op je website die een goede indexering en ranking in de weg staan?
Heb je nagelaten een sterk backlinkprofiel op te bouwen, essentieel voor autoriteit en ranking?
Mis je regelmatige analyse en aanpassing van je SEO-strategie op basis van prestatiegegevens?
Ons aanbod
Een succesvolle website zorgt ervoor dat bezoekers jouw product kopen of dienst afnemen. Allereerst moet jouw website wel gevonden kunnen worden tussen de miljoenen websites op het internet. Een vermelding in de organische zoekresultaten is gratis en vormt een interessant alternatief voor betalend adverteren.
De opbouw en structuur vormen de ruggengraat van je website. Alles valt of staat bij de technische werking van je website. Leadway websites zijn veilig, snel en werken optimaal op alle devices.
Met on-page SEO zorgen wij met de juiste zoektermen, inhoud en opbouw dat je webpagina’s kwalitatief zijn en voldoende relevante info bevatten waar de lezers effectief iets aan hebben.
Door lokale SEO technieken zorgen we dat je makkelijker vindbaar bent voor mensen uit jouw streek en met kwalitatieve backlinks bouwen we autoriteit en vertrouwen op voor jouw website.
Recente projecten
Succesverhalen
Lonende en duurzame relaties, opgebouwd met een veelvoud aan klanten in België en Nederland
Om je website te kunnen optimaliseren, is het van belang dat we het succes van onze werkzaamheden meten. Zonder de juiste inzichten weten we niet of onze werkzaamheden wel vruchten afwerpen. Bovendien is het belangrijk om het snel door te hebben wanneer we iets hebt gedaan wat negatief uitpakt.
Door SEO KPI’s te bepalen meten we de voortgang van de SEO werkzaamheden op een goede manier. Enkele KPI’s die wij hanteren zijn:
Voordat we doelstellingen formuleren, is het van belang dat we je huidige status in de zoekmachines kennen. Het is belangrijk om vragen zoals: ‘Hoeveel organische bezoekers ontvangt de website nu?’, ‘Hoe hard stijgt de site op dit moment?’ en ‘Wat is de status van de autoriteit?’ te beantwoorden.
Aan de hand van de SEO KPI’s gaan we na welke gegevens we in de nulmeting moeten opnemen. Vervolgens documenteren we deze nulmeting zodat we er op elk moment op kunnen terugvallen.
Rendement is belangrijk voor alle marketingkanalen, ook voor SEO.
Daarom koppelen we je doelstellingen aan je KPI’s. Concrete SEO doelstellingen van jouw bedrijf zijn cruciaal voor het behalen van goede SEO resultaten.
We zorgen voor concrete doelstellingen zoals ‘het verkrijgen van 85% meer organisch verkeer over de periode juli tot en met december, in vergelijking met dezelfde periode van het jaar ervoor’.
Door de KPI’s in de gaten te houden weten we snel of we de opgestelde doelstellingen behalen. Met het formuleren van concrete SEO doelstellingen voorkomen we verwarring en is het direct duidelijk wanneer het SEO-traject geslaagd is.
Wanneer we weten wat de doelstellingen zijn en hoe we die moeten meten is het verstandig naar SEO tools te gaan kijken. Met behulp van de juiste SEO tools voeren we immers alle werkzaamheden efficiënt uit en bespaar we een hoop tijd waardoor we het resultaat voor jou kunnen versnellen.
Veel gebruikte SEO tools zijn Moz, Ahrefs, Semrush, SE Ranking, en Majestic. Die SEO tools zijn best een flinke investering maar zijn uiteindelijk onmisbaar om écht succes te boeken.
Afhankelijk van jouw project, jouw website en de vooropgestelde doelstellingen maken we gebruik van een verschillende mix aan tools.
Met het opstellen van de juiste Kpi’s, een nulmeting, doelstellingen en de juiste mix aan tools hebben we de basis gelegd van de SEO-strategie die we voor jou gaan hanteren. De volgende stap is het opstellen en hanteren van een SEO planning.
Omdat SEO namelijk een doorlopend proces is moeten we continu bezig blijven met optimalisatie werkzaamheden. Daarom maken we op vaste momenten tijd vrij om SEO optimalisaties uit te voeren.
Die SEO werkzaamheden worden ingedeeld in 3 categorieën, waarbij elke categorie één van de 3 fundamenten van SEO is:
Voordat we de SEO planning met de juiste werkzaamheden kunnen invullen, is het van belang dat we weten wàt we moeten optimaliseren. Het uitvoeren van een technische analyse, een content analyse en een linkanalyse zijn de drie hoofdtaken die we dan uitvoeren.
De techniek van je website is het fundament voor je vindbaarheid, het is dus belangrijk dat de techniek van je website op orde is. Een goede techniek omvat het hebben van een gebruiksvriendelijke en goed crawlbare website. We onderzoeken hierbij een hele reeks aan technische criteria.
Je boekt pas echt SEO succes als je bezoekers op je website krijgt en deze bezoekers vervolgens converteren. Je website moet aansluiten bij de verwachtingen en de zoekvraag van je doelgroep. We doen een keyword analyse , bepalen de potentie of mogelijke opbrengst van de zoekwoorden en zorgen voor de nodige landingspagina’s op je website.
Naast techniek en content is de laatste pijler van vindbaarheid de autoriteit van een website. Google ziet kwalitatieve backlinks van andere autoritaire websites naar jouw website als stemmen.
Hoe meer waardevolle en relevante stemmen jij ontvangt, hoe meer autoriteit jouw website krijgt.
Met een autoriteit analyse kijken we naar de backlinks die op dit moment naar jouw website geplaatst zijn. We brengen ook de autoriteit van je concurrenten in kaart, zodat we weten welke stappen we nog moeten maken.
Nu we de verschillende analyses hebben uitgevoerd en de SEO planning is ingevuld is het tijd om de optimalisatie werkzaamheden uit te voeren. Door de verschillende metingen en analyses weten we wat de huidige situatie van je website is en wat de doelstellingen zijn.
Aan de hand van de technische analyse voeren we de technische optimalisatie werkzaamheden als eerste door. Techniek is namelijk het fundament van je vindbaarheid en cruciaal voor het krijgen van conversies.
Op basis van het zoekwoorden onderzoek en de actiepunten uit onze content analyse kunnen we, nadat je website technisch geoptimaliseerd is, aan de slag gaan met de on-page optimalisatie.
Wanneer we doorlopend de pagina’s op je website optimaliseren en diverse nieuwe pagina’s hebben opgesteld, is het tijd om ook met linkbuilding aan de slag te gaan. In de meeste SEO strategieën wordt linkbuilding pas na meerdere maanden toegevoegd aan de werkzaamheden.
Met de opgestelde KPI’s en doelstellingen weten we snel wat de SEO resultaten zijn. Aan de hand van positie stijgingen en data uit verschillende tools kunnen we nieuwe SEO actiepunten opstellen.
Door te blijven meten en continu nieuwe actiepunten op te stellen laten we aan Google zien dat we de gebruiksvriendelijkheid van je website serieus nemen. Het doorlopend uitvoeren van optimalisatie werkzaamheden zal zijn vruchten afwerpen.
Ons aanbod
Aanvullende diensten, ontworpen om uw digitale aanwezigheid te versterken en uw bedrijfsgroei te versnellen.
Een digitale strategie opstellen is gewoon veel werk. Toch? Eigenlijk valt het reuze mee en het is eeuwig zonde om niet te doen. Lees meer over hoe wij zo’n online strategie efficiënt en “actionable” ontwikkelen voor jouw bedrijf.
Conversies door gerichte boodschappen naar de juiste doelgroep. Met Google Ads bereiken we mensen die in uw producten en services geïnteresseerd zijn. Net zoals adverteren via social media is dit ook bijzonder effectief!
Een grotere groep mensen bereiken en mensen direct aanzetten tot een aankoop? Begin dan met adverteren op social media. Ontdek hoe Leadway u kan helpen bij uw volgende campagne op Facebook, Instagram of TikTok.