Close-up zwart-wit beeld van een menselijk oog, met de nadruk op de gedetailleerde iris en wimpers. reflecties die mogelijk gebouwen laten zien, zijn zichtbaar in de pupil, waardoor diepte en intriges aan de foto worden toegevoegd.

Merk, Identiteit & Positionering

Branding

Welke aspecten van de identiteit van jouw bedrijf zijn relevant zijn voor je doelgroep en hoe onderscheid je je merk ten opzichte van je concurrenten?

Identiteit

Waar staat jouw merk voor?

Alleen bedrijven met een duidelijke positionering springen eruit.

Lees verder...
  • Differentiatie

    Heb je moeite om je te onderscheiden van je concurrenten, waardoor klanten zich voornamelijk baseren op prijs in plaats van op de unieke waarde of kwaliteit die je biedt?

  • Communicatie

    Merk je dat je communicatie naar buiten toe verwarrend of inconsistent is, wat het voor potentiële klanten moeilijk maakt om te begrijpen wat je doet en waar je voor staat?

  • Doelgroep

    Vind je het lastig om de juiste klanten aan te trekken? Bereik je een breed publiek dat niet altijd past bij je ideale klantprofiel, wat resulteert in lagere conversies?

  • Marketingefficiëntie

    Mogelijk besteed je je marketingbudget niet effectief, ben je onzeker over je doelgroep en boodschap, en wat leidt tot verminderde ROI?

  • Klantloyaliteit

    Ervaar je lage klantloyaliteit en -retentie door een gebrek aan sterke emotionele connectie of duidelijke uitleg over wat jouw merk echt uniek maakt?

  • Interne Alignering

    Heerst er binnen je bedrijf onzekerheid over de merkrichting, wat leidt tot inconsistente klantbelevingen en verminderde operationele efficiëntie?

Onze visie en missie

Merkpositionering is de basis van álles!

Leadway geeft een draagvlak en sturing aan je ambities. We helpen je een plaats te claimen in het hoofd en het hart van de mensen die in aanraking komen met je merk.

Doelgericht

We helpen je aan een eenduidige, begrijpelijke positionering die richting geeft aan jouw collega’s maar vooral je klanten helpt met het maken van hun keuze.

Rakend

Zelfs de meest rationele ingenieur laat onbewust zijn gevoel meewegen in een koopbeslissing. Wij sleutelen aan jouw positionering tot deze het juiste gevoel oproept.

Consistent

Morgen innovatie, vandaag de laagste prijs. Op een gegeven moment weet niemand meer waar jouw merk voor staat. Wij helpen je aan een consistente positionering!

Recente projecten

Succesverhalen

Onze klanten aan het woord

Lonende en duurzame relaties, opgebouwd met een veelvoud aan klanten in België en Nederland

“Ze reikten meteen goede oplossingen aan.”

Wij werden uitstekend begeleid. De voortgang van ons project werd gedetailleerd bijgehouden en we konden alle ontwikkelingen goed volgen. Ondanks het feit dat wij een complex vraagstuk hebben weggelegd, slaagde Leadway erin om met ons mee te denken en met goede oplossingen te komen.

Een zwart-wit portret van Rafaël Mondre toont een glimlachende vrouw met schouderlang haar en een kanten topje. Ze lijkt vrolijk en kijkt iets naar links in een buitenomgeving.

Christina De Wild

GTM Professional

Christina De Wild bedient met een koptelefoon een grote houtversnipperaar in een weelderige tuin en steekt takken in die versnipperd moeten worden. De machine werpt mulch uit, omringd door dicht gebladerte terwijl zonlicht erdoorheen filtert
“Bij Leadway is onze groei begonnen”

In onze competitieve markt was het cruciaal om ons merk sterk te positioneren. De creatieve en doordachte aanpak van Leadway heeft ons niet alleen een unieke plek in de markt gegeven, maar ook onze waarden en visie helder naar voren gebracht. Dankzij hun inzichten en expertise straalt ons merk nu meer dan ooit.

Zwart-witfoto van een oudere man met achterovergekamd haar, met een pilotenzonnebril en een wit overhemd, zittend onder een paraplu met Rafaël Mondre op de onscherpe achtergrond.

Erwin Stiers

Kripton

Zwart-witbeeld van Erwin Stiers van een druk voetgangersgebied waar talloze mensen, vastgelegd in bewegingsonscherpte, elkaar in verschillende richtingen kruisen, wat een gevoel van haast en beweging in een stedelijke omgeving overbrengt.

Aanpak

Je merk positioneren.
Hoe pakken wij dat aan?

Contacteer ons

    Wat is de noodzaak voor het (her)positioneren? Wat gebeurt er als we niets doen? Het lijkt soms evident maar de kans is groot dat meningen hierover nogal verschillen. Als je hier geen aandacht aan geeft kon het aan het eind van de rit weleens lastig worden om het eens te worden over een richting.

    Zowel de uitdaging als beoogde oplossing wordt uiteengezet en besproken met alle stakeholders.

    De benodigde informatie verschilt natuurlijk per bedrijf, markt en uitdaging. We bepalen daarom eerst wat onderzocht moet worden. Enkele aspecten die door ons vaak onderzocht worden:

    Klanten:
    Dit geeft waardevolle inzichten in de perceptie van jullie merk; de uitkomsten verrassen bijna altijd.

    Concurrenten:
    Het is leerzaam om eens met een frisse blik naar de markt en concurrentie te kijken rond de vraag: “Hoe zou een nieuwe klant de markt zien?”

    Doelgroep:
    We richten ons vooral op twee essentiële vragen:
    1) Welke doelgroep(en) wil ik aanspreken?
    2) Hoe ziet de klantreis (aankoopproces) van deze doelgroep(en) eruit

    (Toekomstige) Marktsituatie:
    Hoe ziet jullie markt er over 10 jaar uit, wat is dan waardevol/belangrijk?

    We gebruiken modellen en oefeningen om het speelveld in kaart te brengen, bijvoorbeeld de concurrentiematrix.

    Eénmaal we het model hebben ingevuld, bespreken we wat de cluster (van concurrenten) bepaalt en waar ruimte voor onderscheidend vermogen ligt.

    Wat zou het betekenen (gedrag) als jullie merk zich daarop zou focussen?

    Het fundament van een succesvolle positionering is altijd de eigen identiteit. We beantwoorden hier cruciale vragen:

    1) Waarom bestaan jullie?

    2) Wat is jullie hoger doel of ambitie?

    3) Wat vinden jullie belangrijk?

    We bakenen duidelijk af op basis van welke factoren jullie merk zich wil onderscheiden van de concurrentie.

    In deze fase komen concept en onderscheidend vermogen samen.

    We stellen samen verschillende positioneringpitches op waarin aan de hand van een aansprekend ‘verhaal’ duidelijk wordt gemaakt waarom een klant voor jullie merk moet kiezen.

    Samen maken we vervolgens een keuze voor de pitch die het best past bij jullie ambitie en wereldbeeld.

    We werken de gekozen positioneringspitch uit tot een volledige positionering van 300 – 400 woorden die handelingsperspectief biedt.

    We spreken immers pas van een positionering wanneer “het verhaal” daadwerkelijk handelingsperspectief biedt.

    Probeer de verhaallijn die centraal staat in de pitch toe te passen op de belangrijkste aspecten van jullie business.

    Uit jouw positionering(spitch) distilleren we de propositie die jouw klant ter plekke overhaalt tot aankoop en de kernwaarden die ervoor zorgen dat jouw mensen de kern van jullie positionering herinneren.

    Propositie en positionering worden vaak verward. De propositie is de op verkoop gerichte pitch die de klant ‘on the spot’ over moet halen tot aankoop.

    We vatten het onderzoek, de uitkomsten, belangrijkste overwegingen, gemaakte keuzes en de positionering samen in één document.

    Het doel van het document is toekomstige evaluatie of bijsturing.

    De positionering moet centraal komen te staan in alles wat het merk doet, van productie tot klantenservice.

    Stel per afdeling de korte- en lange termijn doelen vast en bepaal welke concrete acties ervoor gaan zorgen dat de positionering toegepast wordt.