Silhouetten van zes mensen die op een heuvel staan, met opgeheven armen in verschillende vrolijke gebaren, tegen een heldere, gloeiende zon met zachte bergcontouren op de achtergrond.

Employer Branding

Branding

Breng je bedrijfscultuur over op zowel huidige als potentiële werknemers en draag bij tot de groei en performantie van je onderneming.

Misvatting

Gebakken lucht triggert een kandidaat niet.

Employer branding is geen willekeurige hype.

Lees verder...
  • Aantrekkelijkheid

    Merk je dat topkandidaten vaak kiezen voor concurrenten, waardoor je moeite hebt om talent aan te trekken?

  • Retentie

    Ervaar je een hoger personeelsverloop, omdat medewerkers zich niet verbonden voelen met je bedrijfscultuur of -missie?

  • Continuïteit

    Denk je dat een update van “over ons” voldoende is, of moeten kernwaarden in alle communicatie terugkomen?

  • Authenticiteit

    Voel je dat je employer branding, vooral door het management gedefinieerd, niet het echte “werken bij” weergeeft?

  • Concurrentievoordeel

    Vind je het moeilijk om je als werkgever te onderscheiden in een competitieve markt, waardoor je achterblijft?

  • Ervaring

    Is je vacaturelijst te lang en te kwalificatiegericht, wat resulteert in een slechte candidate experience?

Onze visie

Employer branding is een bewuste creatieve marketing inspanning

Het creëert een werkgeversimago dat uiteindelijk antwoord geeft op de vraag: “Waarom zou ik in hemelsnaam voor jou moeten werken?”
Leadway helpt je een betere instroom van kandidaten te genereren én voorkomt dat je bedrijf leegloopt!

We helpen je ècht het verschil maken.

In de arbeidsmarkt van vandaag wordt het steeds moeilijker om gegeerde profielen aan te trekken én te behouden. Een sterke employer brand maakt dan het verschil.

We betrekken alle stakeholders.

We leggen ons oor te luisteren binnen én buiten je organisatie om de perceptie en beleving van je bedrijf in kaart te brengen. Want ieder van hen heeft een mening over je organisatie

Employer Branding Canvas.

We maken ook de connectie met je corporate brand en verzamelen alle beschikbare info in een canvas dat je tijdens alle volgende stappen van je werkgeversmerk op koers houdt.

Recente projecten

Succesverhalen

Onze klanten aan het woord

Lonende en duurzame relaties, opgebouwd met een veelvoud aan klanten in België en Nederland

“Een mix van creativiteit & strategisch inzicht”

Als recruitmentbureau weten wij hoe cruciaal een sterke employer brand is. Leadway heeft ons fenomenaal ondersteund in het versterken van ons imago als dé plek om te werken. Met een mix van creativiteit en strategisch inzicht, hebben ze onze waarden en cultuur laten resoneren bij potentiële kandidaten. Hun werk was voor ons bijzonder waardevol.

Zwart-wit portret van een glimlachende man met kort haar, een bril en een zwart shirt. Stefan Vermeulen heeft een strak uiterlijk en kijkt rechtstreeks in de camera.

Stefan Vermeulen

Sterken BV

Zwart-witbeeld van een gebouw met meerdere verdiepingen in aanbouw met zichtbare steigers en een onvolledig betonskelet, met de structurele details van Rafaël Mondre.

Duurzaam recruteren

De voordelen van Employer Branding voor jouw bedrijf

Contacteer ons

    Omdat jij samen met ons hebt gewerkt aan je online aanwezigheid en het stroomlijnen van je sollicitatieproces vinden kandidaten vlot de weg naar jou. En omdat jij jouw kant van het verhaal al uitgebreid hebt kunnen vertellen, weet je ook dat deze kandidaten oprecht geïnteresseerd zijn! Zo ligt je slaagkans direct een stuk hoger.

    Met een employer brand wordt niet enkel jij en het management nog trotser op je bedrijf, iedereen op de werkvloer voelt zich trots om voor zo’n topbedrijf te werken. Ook is er een duidelijk verband tussen investeren in employer brand en betrokkenheid, zo heb je 130% meer kans dat de betrokkenheid van je medewerkers toeneemt als je in employer branding investeert.  Volgens LinkedIn zorgt dit ervoor dat het verloop van je medewerkers met 28% wordt teruggedrongen.

    Het zijn je collega’s die jouw bedrijf maken. Een goed team en een positieve werksfeer zorgen voor een hogere prestatiebereidheid en minder ziekteverzuim. Leuk extraatje: gemotiveerde medewerkers verhogen ook de klanttevredenheid. De positiviteit die je mensen uitstralen werkt nu eenmaal aanstekelijk!

    Je HR team werkt vlotter en vindt sneller geschikte collega’s om je team compleet te maken. Zo komen je medewerkers niet onder te hoge druk te staan.

    Zie employer branding als een soort filter. Doordat jij je duidelijk positioneert, voelt slechts een bepaalde doelgroep zich aangesproken. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat bedrijven die investeren in employer branding een toename van  54 procent van goed gekwalificeerde kandidaten waarnemen. Bovendien minimaliseer je op deze manier ook het risico van een mismatch.

    Nu je minder inspanning moet doen om kandidaten te werven bespaar je ook geld. Niet alleen dalen de kosten om een vacature in te vullen met wel  43 procent, maar je hoeft ook niet meer met extreme salarissen te wuiven om kandidaten over de streep te trekken. Organisaties die een slecht employer brand hebben, moeten minimaal 10 procent meer betalen om medewerkers toch te overtuigen.