Je merk heeft geen eigenheid of karakter.
Je gebruikt dezelfde taal, begrippen en kleuren als je concurrenten. Hierdoor heb je geen onderscheidend vermogen.
Uw merk
Identiteit
Wat is jouw plan? Heb je wel een plan?
Wij kunnen je helpen!
Je gebruikt dezelfde taal, begrippen en kleuren als je concurrenten. Hierdoor heb je geen onderscheidend vermogen.
Verschillende logo's? Wisselende kleuren? Uw merk lijkt elke keer anders. Consistentie is de sleutel tot herkenning.
Het mag online allemaal wat meer zijn maar je mist een visie en een digitale strategie die steek houdt.
Je hebt beperkt begrip van je online publiek en marktsegmentatie. Je mist inzicht in klantgedrag, en voorkeuren.
Je slaagt er moeilijk in om nieuwe talenten aan te trekken of goede medewerkers lang in dienst te houden.
Zien werknemers vaak de uitgang? Een helder merkimago houdt ze binnen. Tijd om te denken aan employer branding.
Positionering & Strategie
Onze marketeers brengen aan de hand van een reeks strategische workshops je merk tot leven. We helpen je bedrijf zich te positioneren en vertalen verzamelde informatie naar een sterke digitale strategie.
Met de juiste positionering voor je merk bepalen we hoe je wilt dat je klanten je merk “zien” en waarmee ze je merk gaan associëren.
Wie is je doelgroep? En waar en hoe bereik je die? Een doordachte digitale strategie kan niet ontbreken in je algemene bedrijfsstrategie.
Krijg en behoud met je bedrijf een voorkeurspositie in de mindset van je medewerkers en bij het aantrekken van mogelijk nieuw talent.
IDENTITEIT
Wanneer je je merk positioneert, neem je in de manier waarop je doelgroep of klanten naar je kijken, een unieke positie in ten opzichte van je concurrenten.
Als het gaat om succes voor jouw merk en je online activiteiten dient je merk positionering uiteraard hand in hand te gaan met je digitale strategie.
PLAN VAN AANPAK
Je wilt graag jouw digitale aanwezigheid vergroten, maar je hebt geen idee hoe? Je wilt klanten via online kanalen aantrekken, overtuigen en behouden? Een digitale strategie die meegroeit en je voorsprong geeft op je concurrente biedt hier een antwoord op.
Waar liggen de kansen van jouw merk, product of bedrijf? Hoe kunnen we deze kansen benutten in jouw digitale strategie?
The war for talent
Employer branding is niet alleen gericht op het aantrekken van nieuw talent via een knappe wervingscampagne, het gaat boven alles om het creëren van een aantrekkelijke werkplek en het behouden en betrekken van je huidige medewerkers. Uiteindelijk resulteert dat in een verbetering van het imago van de organisatie.
De grote vraag is natuurlijk: hoe ga je als organisatie bekendstaan als een goede werkgever?
Merken
We betrekken een aantal sleutelfuncties binnen je bedrijf en brengen samen met hen je bedrijf en jullie aanbod in kaart.
Wat stelt je bedrijf voor? Waar staat het vandaag? Wat zijn je doelstellingen? Wat zijn jullie sterktes? En wat is volgens jullie de perceptie die jullie doelgroep van jullie heeft?
We trachten dit allemaal zo duidelijk en zo concreet mogelijk te omschrijven, in woord en beeld.
Voor elke dienst of product uit jouw aanbod brengen we je doelgroep in kaart.
We trachten eerst jouw ideaal klantenprofiel te omschrijven. Een bedrijf dat past in deze omschrijving heeft namelijk een grote kans om klant te worden, lang bij je te blijven en een grote “lifetime value” (LTV) te hebben.
Vervolgens gaan we de buyer persona’s op een rijtje zetten. Een semi-fictionele weergave van jouw ideale klant, gebaseerd op marktonderzoek en echte data over mensen die in het verleden bij jou gekocht hebben.
Zo’n personas bieden structuur en context voor je bedrijf, waardoor het gemakkelijker wordt om de juiste content te maken, om in te spelen op de juiste fase van de customer journey map of gebruik te maken van het meest doeltreffende kanaal.
Merk archetypes zijn voor iedereen hetzelfde. Denk bijvoorbeeld aan het archetype van “de held”. Dat is een fundamenteel karakter waarvan we niet hoeven uit te leggen waar het voor staat. En dat geldt voor mensen over de hele wereld! Merken die zich verbinden met één archetype maken gebruik van deze herkenbaarheid en zorgen ervoor dat hun merkwaarde stijgt.
Onderstaande afbeelding maakt het iets duidelijker. We tonen hierop hoe de meeste automerken bewust een eigen merk archetype hebben ontwikkeld en zodoende ook inspelen op een specifieke doelgroep.
Niet alleen gaan we samen bepalen welk archetype het beste past of werkt voor jouw bedrijf, we gaan dezelfde oefening doorlopen voor elk van de persona’s die we in de vorige oefening hebben geïdentificeerd.
Het traject van de klant voor, tijdens & na aanschaf jouw dienst of product.
Met het maken van een ‘customer journey map’ kunnen we deze reis inzichtelijk maken en kunnen we de digitale marketingstrategie hierop aanpassen.
Wat heb je eraan?
Een klassieke customer journey bevat de volgende fases: Bewustzijn, Overweging, Aankoop, Loyaliteit en Promotie. Er zijn heel wat verschillende touchpoints waarmee een consument in aanraking komt vooraleer hij/zij een beslissing neemt om een probleem op te lossen via een aankoop. Inzicht in de manier waarop de klant uiteindelijk jouw product heeft gekozen, is cruciaal om de juiste beslissingen te nemen waardoor je meer omzet behaalt.
Door de klantbeleving en de tekortkoming van jouw organisatie in kaart te brengen gaan we voor elke fase van het traject kunnen zien waar jouw klant behoefte aan heeft en hoe we daar slim op kunnen inspelen. Het gevolg is een beter klantervaring, hogere conversie in het verkoopproces en meer klantfocus in jouw organisatie.
Nadat we de customer journey hebben bepaald voor elke van de personas, gaan we voor elke fase van het traject speciale aandacht schenken aan de online contactmomenten, ofwel de digitale touchpoints. Deze worden steeds belangrijker bij de keuzes die de consument maakt.
Daarbij kan onderscheid gemaakt worden tussen de verschillende digitale touchpoints, die in de klantreis voorkomen. Voorbeelden zijn social media, blog artikelen, een webshop, mail en nieuwsbrief.
Je klanten komen vaak als eerst in aanraking met je bedrijf via digitale touchpoints, zoals je website of sociale media. De gemiddelde klant is immers bijna altijd online. Zij oriënteren vaak online op een product, gaan naar de winkel om het te bekijken en bestellen het vervolgens online.
Daarom is het belangrijk een goed zicht te hebben op de touchpoints die voor jouw klanten van toepassing zijn en hoe we daar slim op kunnen inspelen.
Ons aanbod
Aanvullende diensten, ontworpen om uw digitale aanwezigheid te versterken en uw bedrijfsgroei te versnellen.
Websites die aanspreken, efficiënt zijn en een optimale gebruikservaring bieden op alle devices. We vertrekken steeds vanuit een grondig onderzoek en creëren een uniek ontwerp dat kracht en authenticiteit uitstraalt.
Een professionele webshop op maat om je verkoop te stimuleren. Eén online kanaal om alle transacties eenvoudig beheren en opvolgen. Een aanvullende koppeling met je ERP systeem optimaliseert je e-commerce proces..
Conversies door gerichte boodschappen naar de juiste doelgroep. Met Google Ads bereiken we mensen die in uw producten en services geïnteresseerd zijn. Ook adverteren via social media is bijzonder effectief! Dit verhoogt uw zichtbaarheid.