Een monochrome close-upfoto van een smartphonescherm met verschillende app-pictogrammen voor sociale media, zoals Instagram, YouTube, Twitter, Facebook, Pinterest en clubhuis, in een map met het label 'sociale media'.

Social Media
Advertising

Facebook & Instagram

Bereik je doelgroep frequenter én effectiever door te adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn en betaal enkel om advertenties te tonen aan een door jou afgebakend publiek.

Social Ads

Vaak gemaakte fouten

Je bijt in het stof terwijl je concurrenten viraal gaan?

Lees verder...
  • Doelgroep

    Moeilijk om je ideale doelgroep te targeten, waardoor je advertenties niet de juiste mensen bereiken?

  • Budgettering

    Verspil je budget door een gebrek aan strategische planning en optimalisatie van je advertentie-uitgaven?

  • Content

    Is je advertentiecontent niet aantrekkelijk of overtuigend genoeg om je doelgroep tot actie aan te zetten?

  • Analyse

    Mis je waardevolle inzichten door niet regelmatig de prestaties van je campagnes te analyseren en bij te sturen?

  • Frequentie

    Irriteer je je doelgroep met te frequente of herhalende advertenties, wat leidt tot advertentiemoeheid?

  • Trends

    Blijf je achter op de laatste social media trends en best practices, waardoor je campagnes minder effectief zijn?

Onze visie & missie

Adverteren op social media: onmisbaar in je online marketing strategie!

Adverteren op social media is bezaaid met valkuilen, maar ook met gouden kansen! Stem samen met ons je strategie af en schakel onze hulp in voor je volgende campagne!

Nauwkeurige doelgroep targeting

In welke branche jouw organisatie ook zit, er is een grote kans dat jouw doelgroep aanwezig is op social media. Het aantal social media gebruikers in België groeit namelijk nog steeds. Op welk kanaal ze actief zijn, hangt natuurlijk af van de branche waarin je werkt.

Makkelijk en snel meetbare resultaten

Zowel voor Facebook als Instagram vind je direct de resultaten die voortkomen uit jouw campagne. Je ziet hier de vertoningen van je advertentie terug, het aantal klikken, conversies, wat je hebt betaald per klik en hoeveel de totale campagne heeft gekost.

Het bereik op social media is enorm

Het bereik zijn alle mensen die jouw advertenties te zien krijgen. Facebook, Instagram en LinkedIn hebben ontelbaar veel gebruikers. Het zou dus zonde zijn om niet gebruik te maken van deze netwerken om je brand awareness te vergroten via deze kanalen.

Indirect positief effect op SEO

Door meer bekendheid via social media te verkrijgen, vergroot je het zoekvolume naar jouw bedrijf in het Google zoeknetwerk. Als je via social media goede content deelt, is de kans groter dan iemand lang op je website blijft.

Verhoogt het aantal verkopen/leads

Je wekt interesse op bij de doelgroep in je product of dienst op de momenten die jij uitkiest. Op deze manier kun je gemakkelijk inhaken op actuele gebeurtenissen of de oplossing zijn voor een probleem.

Zelf bepalen wat je uit wilt geven

Je stelt zelf een budget vast die je per periode of per dag wilt uitgeven. Je kan heel duidelijk zien wat je kosten zullen zijn voor een advertentie en welke opbrengsten je hieruit mag verwachten.

Recente projecten

Succesverhalen

Onze klanten aan het woord

Lonende en duurzame relaties, opgebouwd met een veelvoud aan klanten in België en Nederland

“De groei overtrof onze verwachtingen”

Uitstekende communicatie legde de basis voor een soepele samenwerking. Wat Leadway ècht onderscheidde, was de voortreffelijke follow-up. Ze zijn zeer attent in het monitoren van de campagneresultaten en het proactief verstrekken van waardevolle inzichten om de prestaties te optimaliseren. De opgebouwde kennis tijdens de eerste campagne is een solide basis gebleken om dit jaar terug met Leadway samen te werken voor een nieuwe campagne.

Een zwart-wit portret van een vrolijke vrouw van middelbare leeftijd met krullend haar, gekleed in een mouwloos topje. Gefotografeerd door Jo Bonte, glimlacht ze breed naar de camera en toont ze een warme,

Jo Bonte

Truvion Healthcare

Een zwart-wit beeld van een persoon die zijn knie vasthoudt terwijl hij op een parkpad staat, waarbij alleen zijn onderlichaam, gekleed in korte broek en hardloopschoenen, te zien is, met gebouwen en groen op de achtergrond wazig

FAQ

Veelgestelde vragen over Social Media Adverteren

Contacteer ons

    Social media adverteren is het laten vertonen van advertenties van jouw bedrijf via diverse social media kanalen. Bij Leadway zijn we gespecialiseerd in het adverteren op Facebook, Instagram en TikTok.

    Op social media kan je verschillende doelstellingen instellen. Wat wil je bereiken met de advertentie: meer bezoekers, conversies op de website, meer volgers van het social media kanaal of simpelweg ‘zichtbaarheid’? Afhankelijk van de doelstelling bepaal je de inhoud van de campagne.

    Social media adverteren werkt op basis van drie pijlers: beeldmateriaal, de boodschap en de doelgroep. De cohesie tussen deze drie pijlers onderling resultaten uiteindelijk in een hoge Return On Investment (ROI). En omdat social media beelden kanalen zijn, is het beeldmateriaal i.c.m. de over te brengen doelgroep een cruciaal element.

    Social Ads hebben een divers karakter. Je kunt zoals eerder aangegeven sturen op meer bezoekers richting je website. Maar wist je dat het ook mogelijk is om leads te genereren binnen een social media campagne?

    Je laat jouw doelgroep een customized lead formulier invullen, welke je op een later moment kunt benaderen. Een lead campagne zorgt voor ‘warme leads’. Zij tonen interesse in je product of dienst, en deze leads kunnen in een later stadium verzilverd worden.

    De keuze voor een social media kanaal is afhankelijk van je doelgroep, product of dienst. Voor de zakelijke doelgroep is adverteren via LinkedIn interessant.

    Facebook en Instagram kennen juist weer een hoge bereik, maar er zit ook veel ruis op die lijn. Alternatieve kanalen om op te adverteren, hoewel wij hier zelf niet actief zijn, zijn TikTok, YouTube en Snapchat.

    Bij de doelstelling ‘meer websitebezoekers’ wil je de doelgroep naar de website doorsturen. Zij komen in dat geval terecht op een landingspagina. De landingspagina is een speciaal ingerichte pagina die aansluit op de inhoud van de advertentie, zodat dit voor de bezoekers herkenbaar is.

    Op de landingspagina bepaal je vervolgens of je wilt sturen op conversies of juist wil informeren. Een goede landingspagina zorgt ervoor dat bezoekers als gevolg van jouw advertentiecampagne vaker terugkomen op je website. Dat biedt nieuwe kansen en vergroot het online bereik.

    Adverteren op sociale platformen heeft een groot voordeel: je hebt veel vrije keuze in het bepalen van het advertentiebudget.

    Adverteren kan via de meeste kanalen al vanaf 1 euro. Wel heeft het vastgestelde budget gevolgen voor het bereik van je advertenties. Om te kunnen adverteren op LinkedIn is overigens een minimaal budget van 10 euro per dag vereist.

    Bij Leadway betaal je éénmalige opstartkosten.
    Dat is inclusief een uitgebreide consultancy waarin we de doelstellingen bespreken, ervoor zorgen dat alle koppelingen klaar staan, we organiseren de conversietracking en we voeren een zoekwoorden onderzoek uit.

    Vervolgens zetten we de campagne klaar en zorgen we voor de juiste targeting. Daarmee staat alles klaar om jouw campagne succesvol te maken!

    Het implementeren van een pixel zorgt ervoor dat je precies kunt meten hoeveel mensen via je advertentie op je website terechtkomen. Hoewel er dus veel resultaten niet direct meetbaar zijn, ontvang je wel degelijk nuttige informatie over de output van een campagne.

    Het bepalen van de Return On Investment van een social media campagne is een uitdaging. Het is meer dan alleen de twee elementen ‘geïnvesteerd budget’ en ‘conversies’. Er zit namelijk nog veel meer tussen de concrete output. Zo ben je met social media adverteren zichtbaar, en dat kan zelfs op de lange termijn nog zorgen voor een mooi resultaat.

    Veel bedrijven gebruiken social media ads eveneens als onderdeel van een compleet pakket aan marketinginstrumenten. Het kan dus zomaar zijn dat de doelgroep je ziet op social media, maar even later converteert vanuit een Google Ads campagne of door je website organisch te bezoeken. Het meten van de resultaten uit Social Ads is dus niet zo eenvoudig als het lijkt.