Een grijswaardenafbeelding met drie creditcards erop, met de nadruk op nummers, namen en vervaldatums in reliëf, met een prominente beveiligingschip zichtbaar op de dichtstbijzijnde kaart.

E-commerce
& Webshops

Online verkopen

Een webshop is een mooie aanvulling op een fysieke winkel, maar kan ook perfect op zichzelf staan als je enige verkoopkanaal. Het verschil met andere webshops maak je dankzij een converterend design, de beste technologie en een doeltreffende koppeling met je ERP systeem.

Identiteit

Beperkt door je e-commerce platform?

Hulp nodig met je webshop?
Wij kunnen helpen!

Lees verder...
  • Klantervaring

    Levert je webshop geen optimale, naadloze klantervaring, waardoor potentiële klanten mogelijk afhaken?

  • Upselling

    Mis je upselling en cross-selling kansen door beperkte webshopfunctionaliteiten, waardoor omzet verloren gaat?

  • Veiligheid

    Maak je je zorgen over de veiligheid van klantgegevens en transacties op je webshop, riskeer je datalekken?

  • Zichtbaarheid

    Struggle je met het verbeteren van je online vindbaarheid zonder een SEO-geoptimaliseerde webshop?

  • Integratie

    Ervaar je problemen met voorraadbeheer doordat je webshop niet gekoppeld is aan je ERP-systeem?

  • Onderhoud

    Vind je het uitdagend om je webshop up-to-date en functioneel te houden zonder professionele ondersteuning?

Ons aanbod

Krachtige B2B en B2C webshops die passen in je digitale strategie.

Wij helpen je met het opzetten van een duurzame en flexibele webshop. Met ons knap design straal je vertrouwen uit en dankzij een doordachte structuur van jouw shop vinden klanten makkelijk de weg naar jouw producten en de betaalpagina.

Professioneel en doordacht design

We bouwen webshops die niet alleen aansluiten bij de look & feel van je merk, maar ook kwaliteit en vertrouwen uitstralen waardoor klanten bij jou kopen. Ons design legt alle aandacht bij jouw producten.

Eenvoudig en veilig online betalen

Snelle en veilige betalingsmogelijkheden voor je klanten. Wij zorgen voor de koppeling van je webshop met betaalsystemen die we kunnen koppelen aan je voorraadbeheer en boekhouding waardoor jij heel wat tijd wint.

Aandacht voor de customer journey

Een mooi design is niets waard als de klant de weg naar jouw producten niet vindt. Wij besteden veel aandacht aan gebruiksgemak van je webshop zodat je klanten in enkele clicks kunnen bestellen en betalen.

Recente projecten

Succesverhalen

Onze klanten aan het woord

Lonende en duurzame relaties, opgebouwd met een veelvoud aan klanten in België en Nederland

“Ze reikten meteen goede oplossingen aan.”

Wij werden uitstekend begeleid. De voortgang van ons project werd gedetailleerd bijgehouden en we konden alle ontwikkelingen goed volgen. Ondanks het feit dat wij een complex vraagstuk hebben weggelegd, slaagde Leadway erin om met ons mee te denken en met goede oplossingen te komen.

Een zwart-wit portret van Rafaël Mondre toont een glimlachende vrouw met schouderlang haar en een kanten topje. Ze lijkt vrolijk en kijkt iets naar links in een buitenomgeving.

Christina De Wild

GTM Professional

Christina De Wild bedient met een koptelefoon een grote houtversnipperaar in een weelderige tuin en steekt takken in die versnipperd moeten worden. De machine werpt mulch uit, omringd door dicht gebladerte terwijl zonlicht erdoorheen filtert
“Ze denken echt mee en leveren kwalitatief werk”

Het Leadway team doet wat je vraagt en adviseert op een eerlijke manier. Ze denken echt mee, leveren kwalitatief werk en volgen alles accuraat op, iets wat voor ons heel belangrijk is. We zijn zeer tevreden met onze webshop en daarom hebben we ze nu ook ingeschakeld voor al onze online marketing activiteiten. Daar hebben we nog geen moment spijt van gehad.

Zwart-wit portret van Rafaël Mondre, een man met een bril, een platte pet en een pak met overhemd en stropdas. Hij heeft een korte baard en kijkt recht in de ogen

Michiel Goethals

Grint

Iemands hand houdt een schaalmodel vast van een moderne stoel ontworpen door Michiel Goethals boven een bureau vol bouwtekeningen en schetsen van verschillende stoelontwerpen, naast boeken en tekengereedschappen.

E-COMMERCE FAQ

Veelgestelde vragen over webshops

Contacteer ons

    Net zoals we voor standaard websites gebruik maken van een Open Source CMS doen we dat ook voor E-commerce toepassingen. Dan werken we immers met het WooCommerce platform. Dankzij die keuze en de flexibiliteit die WooCommerce biedt, kunnen we heel specifieke webshops op maat maken en worden we niet beperkt in onze creativiteit.

    Ook wanneer het komt op verwevenheid met online marketing diensten zitten we met WooCommerce echt goed. WooCommerce is immers een top keuze wanneer je je webshop wil linken of integreren met je sociale media profielen en dergelijke.

    Tenslotte is WooCommerce ook een zegen wanneer je je webshop wil koppelen aan je ERP software. Wij hebben hier doorheen de jaren heel wat ervaring in opgebouwd. Lees er hier meer over.

    Meer info over onze e-commerce websites kan je hier vinden. Of beter nog, contacteer ons vandaag nog om je plannen met ons te delen.

    Naadloos geïntegreerd met WordPress

    WooCommerce is een uitbreiding op WordPress. WordPress is ook het CMS dat wij gebruiken voor het bouwen van standaard websites. Het is door de jaren heen uitgegroeid tot het meest gebruikte CMS (Content Management System) voor websites wereldwijd.

    Door WordPress met WooCommerce uit te breiden kun je dus een ‘gewone’ website runnen met o.a. een actieve blog, in combinatie met een krachtige webshop.

    Gratis

    WooCommerce is 100% gratis in aanschaf en brengt geen maandelijkse kosten met zich mee. Je kunt WooCommerce naar eigen wens uitbreiden met gratis of betaalde extensies of plugins. Maar in de basis hoeven wij voor WooCommerce dus geen licentiekosten aan te rekenen.

    Schaalbaar en robuust.

    Of je nu 10 bestellingen per dag krijgt of 1000, WooCommerce blijft overeind.

    Als jouw website veel wordt bezocht en veel bestellingen ontvangt zul je in de meeste gevallen meer gaan betalen.

    Met WooCommerce houd je alles in eigen hand en bepaal je zelf hoeveel geld je in je webshop steekt en welke functionaliteiten je er aan toevoegt.

    Flexibel

    Met WooCommerce kun je naast fysieke producten ook gemakkelijk digitale producten of diensten verkopen. Denk hierbij aan digitale e-books, online lessen of cursussen, handleidingen, blauwdrukken of zelfs toegangskaarten voor bijeenkomsten!

    Makkelijk uitbreidbaar

    De community aan developers die plugins of uitbreidingen bouwen voor WooCommerce is eindeloos groot.  Er bestaan daarom voor WooCommerce ook veel mogelijkheden om je e-commerce activiteiten te koppelen met sociale media of andere tools van je online marketing campagne.

    Uitgebreide rapportage

    Out of the box bevat WooCommerce een aparte rapportage functionaliteit. Zo kun je zien welke producten het best presteren, wat de inkomsten per maand zijn, hoeveel BTW er in rekening is gebracht, enz…  Als je dieper in de cijfers wilt duiken bestaan er een aantal rapportage plugins voor WooCommerce die je nog meer inzicht bieden in de cijfers.

    Dat is natuurlijk afhankelijk van de grootte van je webshop en wat deze allemaal moet bevatten. Het kan dus flink variëren. Kleinere webshops zonder koppelingen met een kassasysteem of ERP software proberen we steeds binnen de 6 tot 8 weken online te hebben. Voor echt complexe e-commerce projecten kan dat oplopen naar 12 tot 16 weken.

    Zeker en vast! Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een laptop met een browser en een internetverbinding. Elke webshop is gekoppeld aan een eenvoudig beheersysteem (WordPress en Woocommerce), waarmee je alle producten eenvoudig kunt aanpassen naar je wensen. Zo voeg je in enkele seconden een nieuwe product toe of pas je prijzen aan.

    De kans op succes van uw webshop is voor een groot deel afhankelijk van een goede voorafgaande analyse en een doordachte strategie. Zomaar snel een webshop koppelen aan een bestaande website kàn technisch gezien zeker en vast, maar de kans dat die bestaande website in lijn is met de e-commerce strategie die we voor jou hebben uitgetekend is redelijk klein. We slaan het idee echter niet zomaar af. We bestuderen dergelijke vragen aandachtig en zullen ons antwoord steeds toelichten zodat je weet wat en waarom.

    Doordat er zoveel verschillende mogelijkheden en opties verbonden zijn aan e-commerce is het voor ons onmogelijk om vaste prijzen te hanteren. Voor het succes van uw webshop vinden we het bovendien ook heel belangrijk dat er een grondige analyse gebeurd voor we beginnen met ontwerpen en dat we samen ook een strategie bepaald hebben voor het succes van uw webshop.

    We geloven ook niet in vaste voorgebakken templates. Jouw merk en het design van je webshop moeten zich onderscheiden van je concurrenten en perfect inspelen op de wensen en verwachtingen van jouw doelgroep.

    Verder dient er nagedacht te worden over betalingssystemen, automatisch facturatie, verzendingsopties of misschien een koppeling aan uw ERP software of uw boekhoudpakket…

    Een absoluut minimum budget? Reken 6.000 euro.

    Dat kunnen wij als geen ander!
    Het integreren van je WooCommerce webshop en je ERP systeem zorgt voor meer digitale slagkracht. Het creëert een betere ervaring voor de klanten van jouw webshop en efficiëntere processen in je organisatie.

    In de afgelopen jaren hebben we talloze ERP systemen mogen koppelen aan zowel websites als webshops. Van AFAS Software tot Wolters Kluwer’s Adsolut en Bouwsoft, wij helpen je graag om deze te koppelen aan je WordPress website of je WooCommerce webshop.

    Ons middleware platform stelt ons in staat om jouw ERP systeem relatief snel aan je WooCommerce webshop te koppelen en tegelijkertijd te zorgen voor een overzichtelijk beheer in een beveiligde omgeving. Onze oplossing is betrouwbaar, stabiel en is gebouwd met flexibiliteit in het achterhoofd, zodat het jouw groeiende bedrijf in de loop van de tijd zal blijven ondersteunen.

    Ja en dat doen we heel graag!

    Het leuke aan online marketing campagnes voor e-commerce is dat de resultaten en de doeltreffendheid van de campagne heel duidelijk meetbaar zijn. We hoeven maar naar de verkoopcijfers te kijken.

    Bovendien kunnen we bij een online marketing campagne ter ondersteuning van een webshop ook inspelen op absoluut alle fases van de customer journey. Van de awareness of bewustwordingsfase tot en met de bestelfase, de loyaltyfase en de avocacyfase.

    We werken dan een digitale strategie uit waarbij we gebruik kunnen maken van alle touchpoints in de customer journey. Voor digitale marketeers zoals wij is dat als de hemel op aarde.